U heeft er vast weleens mee te maken gehad, een werknemer die schulden heeft en hierdoor veel stress thuis en op de werkvloer ervaart. 

Het ziekteverzuim loopt op en uw werknemer verslaapt zich regelmatig. Als werkgever wilt u natuurlijk uw werknemer helpen, echter heeft u geen idee hoe. De productiviteit van uw werknemer kan met wel 50% afnemen.


Eén op de vijf Nederlanders krijgen te maken met schuld.
Voor u als werkgever zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden.

Signaalfunctie

Als werkgever heeft u in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen een signaalfunctie. Deze signaalfunctie is niet alleen symbolisch, maar ook feitelijk. Schuldeisers wenden zich vaak in een relatief vroeg stadium bij werkgevers om inkomensinformatie in te winnen. Het inwinnen van deze informatie is een duidelijk signaal van (problematische) schulden.

Het is van groot belang, dat u uw medewerker op de hoogte stelt van dit informatieverzoek en hem of haar tevens dringend aanraadt om aan een oplossing te gaan werken. In de relatie met uw werknemer is er meestal sprake van een gezonde gezagsverhouding, waardoor uw advies de benodigde motivatie kan geven om in contact te treden met een schuldhulpverlener.

Bedrijfsbelang

Het is in het belang van uw bedrijf om op tijd dergelijke problemen te signaleren en uw medewerker aan te sporen om een oplossing te zoeken.

Ziekteverzuim
De persoonlijke financiële problemen van uw medewerker zijn vaak de basis van een verhoogd ziekteverzuim. U vraagt zich waarschijnlijk af wat uw verantwoordelijkheid in deze situatie is. Als werkgever betaalt u, wanneer uw medewerker ernstige gezondheidsklachten ondervindt door de financiële problemen, vaak de prijs voor.

Loonbeslag
De bekende informatieverzoeken van de schuldeisers zijn in veel gevallen het begin van een aanstaand loonbeslag. Loonbeslag vergroot in alle gevallen de persoonlijke problemen van uw medewerker. Uw medewerker optimaal gemotiveerd houden wordt bijna onmogelijk wanneer zijn of haar beslagvrije voet het besteedbaar inkomen reduceert tot een klein deel van het salaris wat zij hebben verdiend. De afdeling loonadministratie ontvangt hierbij ook een hoop meer werk.

Schuldsanering Nederland inschakelen?
Wij staan graag voor u en uw werknemer(s) klaar om hulp te bieden. Maar waarom kiezen voor Schuldsanering Nederland?

Geen wachttijden

Het komt vaak voor dat iemand zich al heeft aangemeld bij een andere organisatie, helaas blijkt vaak dat er een lange wachttijden zijn. Wij begrijpen natuurlijk dat iemand direct geholpen wilt worden, wij kunnen daarom ook garanderen dat er directe hulp geboden wordt.

Ervaring

Bij elkaar heeft ons team ruim 50 jaar ervaring in deze branche. Door deze ervaring is er een ruim netwerk opgebouwd en hebben wij goede contacten met zowel werkgevers als deurwaarders en incassobureaus opgebouwd. Mede hierdoor kunnen wij snel schakelen voor de cliënt.

Lidmaatschap

Schuldsanering Nederland is ruim 5 jaar lid van de Branchevereniging Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (BPBI). Mede door dit lidmaatschap kunt u ervan uit gaan dat wij een professionele organisatie zijn die secuur en integer te werk gaat. Ook werken wij conform de richtlijnen van de NVVK.

Over ons

Schuldsaneringnederland.nl zorgt ervoor dat u weer snel rust krijgt door uw inkomsten en uitgaven in balans te brengen.

Volg ons


Contact

085 1044 676
Bereikbaar van 9:00 tot 12:00 op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

info@schuldsaneringnederland.nl

Schuldsanering Nederland
Postbus 81
8250AB Dronten

Gegevens

BPBI nr: 450
KVK nr: 54098343
Accountantsnummer: 45058
College Bescherming Persoonsgegevens nr: 1535840
BTW nr: NL851160396B01
NEN: 1214.SHV.007

Klachtenregeling